“De methodieken zijn toegankelijk en ook nog eens doeltreffend. Zowel teamspirit als omzet varen er wel bij.”

Gastvrijheid en jij
(3 dagdelen)

In 3 dagdelen komen jullie veel meer te weten over jezelf, jullie gastvrijheid en jullie teamdynamiek. Aan het einde van de training hebben jullie:

& Inzicht in verschillende gedrags- en communicatiestijlen
& Inzicht in de teamkwaliteiten
& Inzicht in gedragsstijlen van klanten
& Betere tools om op klanten in te spelen
& Een Gastvrijheids Plan
& Toename werkplezier

Bertine-van-Ginkel.jpg

Gastvrijheid is een gevoel wat je bijblijft, en dat wordt in hoge mate bepaald door het gedrag van medewerkers.

Als ik in gesprekken vraag om mij te vertellen van welke winkel of organisatie men echt blij wordt, blijft het vaak stil. Organisaties waar men niet blij vandaan komt, dat is een makkelijker vraag. “Ik ben er niet bewust mee bezig”, hoor ik vaak, “maar ik weet het tot mijn verbazing feilloos!” Gastvrijheid is een gevoel wat je bijblijft, en dat wordt in hoge mate bepaald door het gedrag van medewerkers.

In 2016 richtte ik Zakelijke Gastvrijheid op. Een bedrijf met een missie: ik wilde zakelijk Nederland gastvrijer en mensgericht maken. Ik heb ruime ervaring op het gebied van marketing binnen retail enerzijds en gastvrijheidsbeleving in de hotellerie anderzijds.

In 2020 heb ik mijn bedrijfsnaam veranderd in GINKEL & CO. Omdat mijn doelgroep verbreedde en mijn dienstenpakket zich ook uitbreidde naar bijvoorbeeld studenten, zorg-organisaties en privé-relaties. Maar in basis is mijn missie is nog niet veranderd. De menselijke processen, daar ligt mijn interesse en ambitie.

De MapsTell methode

Zelf houd ik van reizen, van dingen ontdekken, op een plezierige manier iets leren, van interactie. Dat bevordert in het algemeen het leerproces. Door dingen te ervaren, blijft het geleerde je meer bij. En daarin voldoet de MapsTell methode.

Hierin zie je dat je op een visuele manier kennis maakt met verschillende gedragsstijlen. Elke deelnemer maakt voor een training een vragenlijst. Deze is in ongeveer een kwartier ingevuld. Aan de hand hiervan krijg je je eigen Persoonlijke Kaart, je PersonalMap. Met op een visuele manier inzicht in je kernkwaliteiten, je valkuilen en de manier hoe anderen je zien.

Tijdens de training sta je letterlijk in ‘de Wereld van Gedrag’. Dit is een hulpmiddel waarmee je inzichtelijk krijgt welk gedrag waar thuishoort. Je hebt met je team direct een beeld wie op welke manier dingen aanpakt. Waarom het met de één makkelijker klikt dan met een ander. Een training heeft als doel om met elkaar in gesprek te gaan.

 
kaart.jpg
 

Opbouw van de training

Deze training bestaat uit 3 dagdelen. Je begint met naar jezelf te kijken, naar je eigen voorkeurgedragsstijl en communicatiestijl. Daarna gaan we naar elkaar kijken en als team op zoek naar jullie teamkwaliteiten. En wat is het gedrag van jullie klanten en hoe spelen jullie daar op in? De trainingen zijn lekker praktisch. Met een Gastvrijheids Plan als resultaat.

Naast de MapsTell tool werk ik met allerlei werkvormen en opdrachten, om te helpen JOU en JULLIE inzichten te geven. Want door het te ervaren, leer je. En er is nooit 1 “oplossing”, er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden. Voor grotere trainingen werk ik graag samen met andere trainers of met trainingsacteurs in mijn netwerk.

“Op een professionele en ontspannen manier heeft Bertine van Ginkel ons team uitgedaagd om de gastvrijheidsbeleving in onze winkel naar een hoger plan te brengen. En met succes. Haar methodieken zijn toegankelijk en ook nog eens doeltreffend. Zowel teamspirit als omzet varen er wel bij.”

— Toine Custers, Stichting Fideel